ذ



رضا صنعتی در «الف» نوشت: این روزها سکوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در برابر موج اهانت به نظام و مقدسات، وی را در برابر این پرسش قرار داده است که چرا حاضر نیستند حداقل از مواضعی قبلی خودشان دفاع کنند و چرا با سکوتشان همه دلسوزان و علاقه مندان به این نظام را منتقد خود [...]


رضا صنعتی در «الف» نوشت: این روزها سکوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در برابر موج اهانت به نظام و مقدسات، وی را در برابر این پرسش قرار داده است که چرا حاضر نیستند حداقل از مواضعی قبلی خودشان دفاع کنند و چرا با سکوتشان همه دلسوزان و علاقه مندان به این نظام را منتقد خود ساخته اند. آیا این انتظار زیاد و بعیدی است که آیت الله هاشمی همچون سالهای اصلاحات در مقابل این جریان فاسد سیاسی مواضع شفاف بگیرند؟


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران اصلاحات بارها و بارها در مقابل تهاجم فرهنگی، لیبرال‌ها، سکولارها، نهضت آزادی، بخش‌هایی از جبهه‌ی دوم خرداد، مطبوعات فاسد و منحرف، انقلابیون مسخ شده، مخالفان ولایت فقیه و گروه‌هایی از این قبیل موضع شفاف و قاطع داشت. چنانچه روزنامه‌های منتشر شده (به خصوص روزنامه‌ی جمهوری اسلامی) را در طول این هشت سال بررسی اجمالی نماییم با موارد فراوانی از این دست مواجه خواهیم شد که در ادامه به نمونه‌هایی از آنها اشاره می‌شود.هرچند جای این سوال وجود دارد که سایت آیت الله هاشمی که هر از گاهی سخنان تاریخی ایشان را منتشر می کند چرا از کنار این مواضع آیت الله هاشمی می گذرد و آنها را در این برهه تاریخی و پر اهمیت در معرض دید مردم قرار نمی دهد؟

آنچه در ادامه می آید سخنان قاطع و روشن آیت الله هاشمی در مقابل جریان منحرف دوران اصلاحات است:

۱٫ «از تلخى هاى این حادثه [۱۸ تیر ۷۸] شکست حرمت و قداست مقام معظم رهبرى و ولایت بود که چنین حرکتى حتى در پیش از انقلاب و در رژیم طاغوت هم رخ نداده بود … در فکر و اندیشه آحاد و همه مردم، قداست رهبرى به گونه‏اى است که هیچ کس چنین اجازه یا گستاخى را به خود نمى‏داد، اما به هر حال این قضیه تلخ به عنوان لکه ننگى در تاریخ و انقلاب ما به ثبت رسید و یک اثر تلخى در ذائقه‌ی مردم گذاشت چون همه‌ی ما مى‏دانیم که به چه مقام و شخصیتى توهین شد.» (مرداد ۷۸)

۲٫ «رسانه‏ها [مطبوعات] نباید اصل را بر افزایش تیراژ قرار دهند. آنها وظیفه دارند دوستى‏ها را عمق بخشیده و از ایجاد اختلاف پرهیز کنند.» (مرداد ۷۸)

۳٫ «هدف دشمنان در ابتداى پیروزى انقلاب این بود که با ترویج لیبرالیسم، ماهیت اسلامى انقلاب را مخدوش کنند و اینک همان شیوه را با ادبیاتى تازه شروع کرده‏اند… تفاوتى که مباحث امروز کرده است آن است که این حرف‏ها را ما از زبان داخلى‏ها مى‏شنویم. رسانه‏ها، گروه‏ها و افرادى که در گذشته و از سال ۶۰ به بعد جرأت بیان این حرف‏ها را نداشتند، دوباره با گفتن آنها خوراک اصلى رادیوهاى بیگانه را فراهم کرده‏اند؛ به طورى که رادیوهاى بیگانه دیگر نیاز ندارند خودشان سرمایه‏گذارى کنند. امروز عمده‏ترین خوراک را اینها به رادیوهاى بیگانه مى‏دهند.» (آذر ۷۸)

۴٫ «ضد انقلاب که در فکر حفظ جان خود بود، امروز همراه با کسانى که حاکمیت اسلام را قبول نداشتند و صریح مى‏گفتند که حاکمیت دینى در کشور نباید باشد و منکر ولایت فقیه بودند و با افرادى که مدعى دلسوزى انقلاب مى‏باشند دست به دست هم داده و همراه با بیگانگان این‏گونه القا مى‏کنند که اسلام کارایى ندارد، این روح همه شیطنت‏هاست.»

۵٫ «ناجوانمردى است کسانى که خود را وفادار به انقلاب مى‏دانند، گذشته‌ی ۲۰ سال انقلاب اسلامى را زیر سؤال مى‏برند.» (آذر ۷۸)

۶٫ «رهبرى از امور فرهنگى کشور نگرانى جدى دارند و در زمان [ریاست جمهورى] من هم ابراز مى‏کردند، اما الآن بیشتر است. از طرفى روشن است که جریاناتى در پشت حوادث و تهاجمات فرهنگى براى تخریب فرهنگ کشور وجود دارد.» (دى ۱۳۷۸)

۷٫ «ستون پنجم دشمن در داخل فعال هستند … امروز نیروى لازم براى مقابله با شرارت‏ها را داریم و نباید بگذاریم دشمنان، حاکمیت و آمریت اسلام را زیر سؤال ببرند و با شعار خوارج‏گونه این گوهر گرانبها را از ما بگیرند.» (همان)

۸٫ «متأسفانه امروز شاهد هستیم همان دشمنان یعنى ناکثین، قاسطین و مارقین در مقابل انقلاب اسلامى، این میراث امام و همه‌ی عظمتى که یاران و امت امام (رحمه الله) به وجود آوردند، با همه‌ی عناد، شرارت و فریبکارى، صف کشیده‏اند و جاى خوارج، معاویه‏ها و طلحه‏ها را پرکرده‏اند.» (همان)

۹٫ «حضرت امام (قدس سره) دو رکن اسلامیت و مردمیت نظام را با هم مورد توجه قرار داده و قبول داشتند. معتقد بودند اگر مردم نباشند، نمى‏توانیم حکومت اسلامى داشته باشیم؛ البته این را هم نفى مى‏کردند که مردم جمع بشوند و اسلام را نخواهند، اسلامیت را شرط مى‏دانستند و تحقق آن را منوط به اقبال مردم مى‏دیدند.» (۱۳بهمن ۷۸)

۱۰٫ «برخى افرادى که از خط امام (رحمه الله) شروع کردند و جان گرفتند، امروز خط آتاتورک و لائیسم را بر خط امام ترجیح مى‏دهند! امروز که ۲۰ سال از پیروزى انقلاب گذشته است و وارد دهه‌ی سوم انقلاب شده‏ایم، افرادى که در سایه‌ی فداکارى ملت به جایى رسیده‏اند، به این فکر افتاده‏اند که چیز دیگرى را جاى‏گزین افکار امام کنند.» (همان)

۱۱٫ «ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که تاریخ با جهل و خامى ما همان‏گونه که در مشروطیت اتفاق افتاد، تکرار شود.» (همان)

۱۲٫ «نباید اجازه داد، وفاق ملى که به یمن اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) به وجود آمده است، به دست عده‏اى نادان و یا داناى شرور به وضع دیگرى درآید.» (همان)

۱۳٫ «ما این هشدار را به منافقین دادیم، گفتیم شما را از دامن مردم مى‏گیرند و به دامن بیگانگان مى‏اندازند. من که اینها را کاملاً مى‏شناختم، بچه‏هاى بدى نبودند، اینها حرکت خود را با مبارزه با آمریکا و کشتن آمریکایى‏ها شروع کردند، بعد جاروکش کنگره‌ی آمریکا شدند و پناه به صدام و اسراییل بردند. سرنوشت همه‌ی کسانى که بخواهند از ملت و از خاستگاه انقلاب جدا شوند، همانند منافقین است.» (همان)

۱۴٫ «امروز عده‏اى آن‏قدر گستاخ شده‏اند که صریحاً در اجتماعات مى‏گویند و در روزنامه‏هایشان مى‏نویسند که دین نه تنها کارایى ندارد بلکه حکومت دینى مضر است.» (۱۹مرداد ۷۹)

۱۵٫ «همه دیدند که چگونه ملى‏گراها در دوره‌ی مصدق شکست خوردند و تسلیم طاغوت شدند؛ البته من نمى‏گویم نمى‏شود موج درست کرد، همان موجى هم که مصدق روى آن سوار شد، موجى بود که فدائیان اسلام و آیت‏اللَّه کاشانى ایجاد کرده بودند.» (همان)

۱۶٫ «مسأله‌ی مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از اهداف اصلى انقلاب اسلامى و همواره از حرف‏هاى مؤکد حضرت امام راحل و مقام معظم رهبرى بوده است.» (همان)

۱۷٫ «مهم‏ترین هدف دشمن در ایران این است که حاکمیت اسلام و ولایت فقیه نباشد.» (۱۶شهریور ۷۹)

۱۸٫ «افراد نادان و یا دانا و مغرض با دشمن هم‌صدا شده و حرف‏هاى یکدیگر را تکمیل مى‏کنند. با شایعه‏سازى و تبدیل آن به یک جریان مرموز و موذى و با استفاده از تمام ابزارها در کشور به میدان آمده و با پول خرج کردن، ترتیب دادن اجتماعات و به خدمت گرفتن تروریست‏ها قصد دارند به اهداف خود برسند … از همه‌ی مسئولان انتظار است که اجازه ندهند به انقلاب اسلامى، این هدیه‌ی الهى قرن بیستم، آسیب برسد.» (همان)

۱۹٫ «دانشجویان انقلابى و همه‌ی کسانى که درد دین دارند، نباید اجازه دهند دشمنان اسلام و ایران دانشگاه را ابزارى در خدمت منافع خود قرار دهند.» (۲۷ مهر ۷۹٫)

۲۰٫ «مى‏خواهند به نام آزادى و چیزهاى دیگر، حالت بسیار شکننده‏اى براى مردم بوجود بیاورند.» (۲۰تیر ۸۰٫)

۲۱٫ «دشمنان دیرینه‌ی اسلام با شیوه‌ی نوین به میدان آمده‏اند.»( ۲۸شهریور ۸۰٫)

۲۲٫ «روحانیت از طرف دشمنان به شدت تضعیف مى‏شود و شرایط زمانى نیز ایجاب مى‏کند که دوستان انقلاب این شرایط و ترفند دشمنان را درک کنند و بر اساس مقتضیات زمان با انتخاب راه‏کارهاى مناسب با آنان به مقابله برخیزند.» (همان)

۲۳٫ «غرب از طریق نفوذ سکولارها در دولت‏هاى اسلامى اهداف خود را دنبال مى‏کند.» (۳۰ آبان ۸۰٫)

۲۴٫ «طرفداران اندیشه‌ی سکولاریسم برآنند تا ایده‌ی جدایى و عدم دخالت مذهب در مدیریت و حاکمیت کشورهاى اسلامى را گسترش دهند و از این طریق اهداف سلطه‏طلبانه‌ی خود را محقق سازند.» (همان)

۲۵٫ «برخى از مطبوعات، پیاده نظام دشمن هستند.» (۱۲ دى ۸۰٫)

۲۶٫ «روزنامه‏هایى که همسو با رسانه‏هاى بیگانه مى‏گویند اسلام کارایى ندارد، این مطبوعات پیاده نظام دشمن هستند.» (همان)

۲۷٫ «این حرف‏هایى که در روزنامه‏هاى داخلى و رسانه‏هاى بیگانه مى‏بینید و مى‏شنوید، شبیه همان حرف‏هایى است که اول انقلاب مى‏زدند؛ اینها مى‏گویند اسلام کارایى ندارد؛ بنى صدر هم همین را مى‏گفت. اینها باز این نغمه شوم را آغاز کردند که اسلام قدرت اداره‌ی کشور را ندارد. این مطبوعات پیاده نظام هستند. ما هم تقصیر داریم. یک کارهایى داریم مى‏کنیم و خودى‏ها هم مى‏کنند و دارند اعتبارات و اسطوره‏هاى مورد اعتماد مردم را از بین مى‏برند. به اسم آقازاده به حریم آقایان وارد مى‏شوند. الآن به اسم اسلام و اقتصاد، با عناوین دهن پرکنى این بزرگان و همه چیز را زیر سؤال مى‏برند. از لحاظ سیاسى بعضى مى‏گویند اصلاحات نبوده و ما داریم اصلاحات مى‏کنیم و از نظر اقتصاد مى‏گویند همه جا بخور بخور بوده و ما مى‏خواهیم از حلقوم آنها بیرون بیاوریم. در این شرایط، مردم به چه کسى اعتماد کنند؟ ما به دست خودمان داریم کارآیى اسلام را زیر سؤال مى‏بریم. اگر ما همین‌طور جلو برویم، آن انرژى که پشت سر انقلاب بود دیگر پشت سر انقلاب نخواهد بود؛ البته ما آن‏ها را شکست دادیم و باز هم مى‏دهیم و باید روحیه اخلاص را حفظ کنیم.» (۱۲دى ۸۰٫)

۲۸٫ «تأسف‏بار است آنهایى که براى انقلاب زحمت کشیدند و زندان رفتند، حالا همین‏ها به دست خودشان انقلاب، امام (رحمه الله) و دفاع مقدس و همه چیز را زیر سؤال مى‏برند.» (همان)

۲۹٫ «افراد جدیدى که مى‏خواهند درس مردم‏سالارى را یاد بدهند، به انقلاب ظلم مى‏کنند.» (۲۶دى ۸۰٫)

۳۰٫ «بدتر از رسانه‏هاى خارجى، برخى رسانه‏هاى داخلى هستند که با مزد یا بدون مزد با رادیو اسراییل هم‏صدا شده‏اند.» (همان)

۳۱٫ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر مهم‏ترین بعد انقلاب اسلامى، یعنى مسأله حکومت اسلامى خاطر نشان کرد: «پس از سرنگونى شاه، جریان‏هاى سیاسى سعى کردند مانع از تشکیل حکومت توسط روحانیت شوند؛ این اولین چالشى بود که در شوراى انقلاب با آن روبرو بودیم و هنوز هم این چالش ادمه دارد. قاطعیت امام تا حدود زیادى راه لیبرال‏ها را بست اما اثر آن به مقدار زیادى باقى مانده است.» (۲۲مهر ۸۱٫)

۳۲٫ «افکار لیبرالى، مارکسیستى و الحادى ریشه‌ی مخالفت با حکومت اسلامى است.» (همان)

۳۳٫ «عده‏اى فکر مى‏کنند راه تأمین منافع از ملى‏گرایى عبور مى‏کند.» (۱۱آذر ۱۳۸۱٫)

۳۴٫ «امام قاطعانه در مقابل اصلاحات آمریکایى ایستاد.» (۲۳ دى ۱۳۸۱)

۳۵٫ «مسخ شده‏هاى مدعى سوابق انقلابى، لیبرال‏ها، مارکسیست‏ها و سلطنت‏طلب‏ها معتقدند دولتى سکولار باید روى کار آید.» (۷ بهمن ۸۱٫)

۳۶٫ «آمریکا در ایران از جریانى حمایت مى‏کرد که تصور مى‏نمود آن‏ها میلیون‏ها رأى در بین مردم ایران دارند، اما نتیجه انتخابات شوراها نشان داد که آراى آن‏ها را باید با عدد انگشتان دست محاسبه کرد.» (همان)

۳۷٫ «این سیاه‏نمایى‏ها تقریباً بعد از دوم خرداد ۷۶ شروع شده است؛ به طورى که حتى افتخارات نظام، دفاع مقدس و حضرت امام راحل را هم زیر سؤال مى‏برند.»



ارسال توسط امیررضا خالد....